• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66850
+
-

حل مشکلات کشور نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی با حضور دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور ضرورت دارد. 

به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن نائینی در نشست هم‌افزایی دانشگاه و صنعت با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید در حل مشکلات منطقه اثربخشی لازم را داشته باشند، افزود: ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و تحقیقات و پژوهش‌های آنها می‌تواند برای حل مشکلات استان مورد استفاده قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: فعالیت دانشکده‌های علوم اجتماعی، کشاورزی، فنی و مهندسی و سایر دانشکده‌ها ظرفیت خوبی برای حل مشکلات مختلف منطقه ایجاد کرده است. رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: حل بحران آب، فرونشست زمین و سایر خطرات در حوزه آب و کشاورزی نیازمند چاره‌اندیشی با همکاری صنعت و دانشگاه است. 

نائینی همچنین گفت: به منظور حل این مشکلات پیشنهاد می‌شود کارگروه‌های فنی و تخصصی در این زمینه ایجاد شوند و توانمندی‌های دانشگاه و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد. وی تصریح کرد: همچنین پایان‌نامه‌های دانشگاهی ارشد و دکتری هم باید به‌منظور حل این مشکلات هدایت شوند. 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: رسالت دانشگاه فقط آموزش و پژوهش تئوریک نیست و نیاز است دانشجویان را برای کسب تجربه وارد کارآموزی کرد. نائینی افزود: مراکز رشد دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری زمینه‌های مناسب برای این حرکت‌ها هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید